Sunday, March 21, 2010

گذشته ومسئولیت ما از کجا شروع میشود؟

باز این جناب اصلانی یک مقاله جنجالی علیه دیناسورهای اکثریتی در اخبار روز چاپ کرد. همه باز ریختن سرش و دارن کچلش میکنند. بخشی از انتقاداتی که به بهزاد کریمی کرده بود من نیز در بخش نظرات در مقاله آقای کریمی نوشتم، منتهی فوری پاک شد. باز هم جای خوشحالی است که مقاله اصلانی را چاپ میکنند. حال معلوم نسیت برای اینکه به دگر اندیشی بلندگو بدهند یا برای اینکه در قسمت نظرات همه نظرات تند علیه او را بگذارند و همدلی ها و تشویقها و تکمیل ها را پاک کنند که اصلانی را گوشمالی بدهند. منهم مانند جناب اصلانی گفتم که تا وقتی سازمان اکثریت نگهدار را مثل گل سرسبد خود و صحنه گردان خود همچنان پشت ویترینش میگذارد، تا زمانی که فریدون احمدی ها و همین تابان ها کنار فرخ نگهدار مینشینند و سخنرانی بزرگداشت سازمان خود را برگزار میکنند، نباید انتقادات آنان را به نگهدار جدی گرفت. حال مهم نیست که این افراد هنوز عضو سازمان هستند یا نیستند. در گذشته اما مسئولیت داشته اند و در قبال آنچه کرده اند مسئولیت اخلاقی و تاریخی دارند. سیاست یک بام و دو هوا نمیشود. نمیشود هم بایک آدمی با سابقه مخوف نگهدار نمایش مشترک گذاشت و هم او را کوبید! در ثانی که جناب اصلانی بدرستی گفته است که همین بهزاد کریمی و بقیه سران اکثریت نیز شریک جرم نگهدار هستند ومظلوم و بی گناه نیستند. باید اگر قرار است با گذشته برخورد شود همه مسعولیت خود را بپذیرند. من یکی خودم بارها گفته ام که بعنوان یک فعال تشکیلاتی فول تایم  پیشگامی سازمان فداییان خود را جایز مجازات میدانم. بعد از رفتن ملاها و سرکار آمدن رژیم دموکراتیک باید برای همه ما دادگاهی مانند روآندا تشکیل شود و مجازاتهای درخور را صادر کند. من برای خودم تا یک سال کار اجباری در یک کار اجتماعی مانند تمیز کردن خیابان یا کار اجتماعی مفید نظیر آن را توصیه میکنم. بقیه افراد سازمان نیز بنا به مسئولیت خود باید حتی فرمالیته هم که شده مجازات شوند.  چه بهتر که با شهامت اخلاق گناهکار بودن و لایق مجازات بودن خود را هم اکنون اعلام کنند. حالا اقلا یک پوزش خشک و خالی که میتوانند بخواهند.

No comments:

About Me

سالها گذشت، دیوار برلین فرو ریخت. تازه بخود آمده برگشتیم و دیدیم که سربازان گمنام چه هیولای مهیبی بودیم. نسل من ، نسل سوخته، نسلی که در دامان توهمات، کابوس ها، دوگانگی های فرهنگی نسل پیشتر پا گرفته و تا بخواهد خودش را بشناسد امواج مهیب یک سونامی ارتجاعی او را با خود برده بود. -